FÆLLESTURE 2003:

FÆLLESTUR TIL JEGINDØ den 23.-25. maj 2003

Fredag efter arbejdstid sejlede vi (Irene og KK) i GRACE til Jegindø. En fin tur i jævn vind, hvor det regnede lidt på den sidste del af turen. Vi fik en plads ved pontonbroen lige indenfor molen.

Overfor lå IRENE med Jens Peter og vi inviterede ham til at tage sin mad med over, så vi kunne spise sammen. (KK havde netop monteret oliefyr og nu skulle det vises frem!).

Vi havde over VHF'en talt med HAVFRUEN med Lone og Niels. De gik sammen med TRAMPA med Eva og Charles til Venø.

På Jegindø lå også Birgit og Finn i ABELONE samt Hanne og Ole Peder i ATLANTIS.

Senere dukkede Gitte og Hem-ming op i KATINKA. De blev også inviteret ned i varmen, hvor de spiste pastasalat og pastasalat og pastasalat . . .

Om natten blæste det op og bølgerne rullede lige ind i havnen, hvor pontonen gyngede og rykkede så hårdt i fortøjningerne, at man var ved at falde ud af køjen!

Næste formiddag dukkede TRAMPA og HAVFRUEN op. ATHENE med Jonna og Henning havde et lille havari på vej mod Oddesund og gik tilbage til Lemvig. I stedet tog de bilen, for med, det skulle de. Dania kom ligeledes kørende. Det gav anledning til en diskussion, om fællesturene for fremtiden skal gå til en lokalitet, hvor det er nemt at køre til!

Medens vi spiste fællesfrokost i "spilhuset", dukkede en båd med storsejl op ude fra Tapkosten. Det blev diskuteret, hvem det kunne være. Det lignede en Targa, så det kunne være SØRINE, og det blev nævnt at den jo var magen til TRAMPA. Her fik Hanne fyret af, at den kunne da ikke være magen til TRAMPA, for der var da sejl på! Kæmpe latterbrøl og Charles går vist stadig og søger at finde svar på tiltale. Men det var  KOTA med Anne og Kristian, der dukkede op.

Senere kom JULLE med Anna Lise og Niels Peter.

Lørdag eftermiddag var vi ude i 3 limfjordssjægte - i svag vind - og fik gennemført et par kapsejladser.

Om aftenen spiste vi i spilhuset, hvor også 4 fra sjægtelauget deltog. Her blev præmien til vinderbåden (Finn, Irene og KK hvor Charles og Lone supplerede i 2. sejlads) uddelt (og drukket). Efter vi havde spist blev vejret så godt, at vi rykkede ud på den overdækkede terrasse. Fin aften!

Næste dag gik vi en lang tur om formiddagen og efter frokost sejlede vi hjem for motor, da vinden var væk. Enkelte legede dog med en spiler ned gennem Bredningen.

Vi var enige om, at det havde været en dejlig tur og at oliefyret var en succes!

grace

FÆLLESTUR TIL AGGER den 29.-31. august 2003

Så nærmede Aggerturen sig igen. Men ak! Vi havde ingen båd. Den stod på værft i Skive efter en lidt kraftig berøring fra Havfruen.

Men det var nu ikke noget problem. Vi fik tilbud fra 4-5 både, at der var en tom kahyt, hvor vi godt kunne sove. Om det var fordi, de havde ondt af os eller de blot ville have Irene til at sove om bord vides ikke helt bestemt! Men Havfruen var jo lissom selvskrevet, ikke sandt!!!

Vi aftalte at sejle fredag eftermiddag så hurtigt, vi kunne være ombord. Regnen stod desværre ned i stænger, så vi kom først af sted ved halv fem-tiden. Vi havde et enkelt slag over mod Inderrøn, men kunne derfra stå op hele vejen på styrbord halse.

'Fruen var knap fortøjet før Niels havde tændt grillen i søgelænderet agter. I mens pakkede Irene og jeg sejl sammen. Der lå allerede mange Lemvig-både:

Atlantis, Argo, Sunrise, Abelone, Jane, Irene, Kluk og Trampa. Lidt efter kom Moffe, Basta, Møffe, Sørine, Sisse, Spar 2 og Pernille. 16 både allerede fredag! Rekord?

Fredag aften var der som sædvanligt hygge omkring i bådene. Vi sad på et tidspunkt 10 i cockpit-teltet på 'Fruen - Råhygge!!

Næste morgen efter morgenmaden den sædvanlige tur til havet. Vejret blev bedre og bedre. Nogle af os holdt en lille fælles frokost i vindlæ/skygge ved roklubben. Senere gik nogle en tur til Krik efter en is.

I løbet af lørdagen dukkede yderligere 4 både op: Fru Larsen, Kota, Louise og Aurora, og om aftenen anløb Sputnik. 21 både!!!

Bjørn fra Moffe fablede noget om, at han havde fået lov til at låne roklubben lørdag aften. Det var der nu ingen, der troede på, da det har været forsøgt flere gange. Men det blev verificeret af 2 bestyrelsesmedlemmer, vi mødte, så det var bare alletiders. Vi dækkede op til 47 personer, og alle sad vist rimeligt. Her var vi helt uafhængige af, om det blæste, regnede, eller var koldt. Det er forhåbentlig noget, vi kan gøre fremover. Bjørn lovede at sende et takkebrev efter turen. Der var adskillige grill'er i gang udenfor, så der blev rigtigt svedet kød m.v.

Søndag formiddag blev der gjort rent og ryddet op, og da vi var så mange, var det hurtigt overstået.

Derefter var der dømt tur til havet igen, hvor vi gik vest om den helt gamle havn. Vejret var lidt blæsende, men ellers dejligt. Bådene begyndte at vende hjemad, men jo længere man ventede, jo mere var vinden faldet. Vi havde en dejlig tur hjem med lidt slæk på hele vejen i en sydvestlig jævn vind.

Tak til Havfruen for "bådly".

grace