FÆLLESTURE i 2005:

JEGINDØ den 3.-5. juni 2005:

Årets Jegindøtur blev ikke den store succes - rent deltagermæssigt og m.h.t. sjægtesejladsen. Vejret var perfekt om fredagen, hvor bådene ankom sidst på eftermiddagen/først på aftenen. Følgende både dukkede op: Blue Lady, Havfruen, Grace, Basta, Argo og Atair. Det mest opsigtsvækkende var, at det rent faktisk lykkedes at grille kød til 12 personer på Havfruens lille 2-personers grill. Vejret var så fint, at vi sad på broen og spiste og hyggede helt til midnat.

Om lørdagen var der heldagsregn og ingen vind, så sjægtesejladsen blev aflyst. Lørdag aften havde vi en fin fest i spilhuset.

Næste dag gik vi en lang tur og sejlede derefter hjem. Naturligvis med kryds gennem bredningen i frisk vind! Men en god tur.

grace

AGGER den 19.-21. august 2005:

Årets Aggertur blev perfekt.

Fredag var der frisk vind, men dejlig blå himmel og gode temperaturer. Vinden var fra øst-sydøst, så det var en hurtig tur. Grace var første båd i Agger allerede godt kl. 14, men hurtigt fulgte Pernille, Blue Lady, Argo, Kota, Athena, Havfruen, Basta,  Pamphilius og Alvilda. Vi havde en dejlig "forfest", hvor vi sad ude til midnat.

Næste dag herligt sommervejr. Nogle tog på cykeltur til Lodbjerg Fyr, nogle til Vestervig og andre gik en tur til havet.

I løbet af dagen dukkede Sunrise, Auriga, Louise, Inger Strøm, Sisse, Mamalou og Annki op.

Altså 17 både med ca. 50 besætningsmedlemmer. Heraf var en stor del med på en travetur langs diget til havet.

Om aftenen havde vi igen fået lov til at låne roklubben, og det er bare alletiders. Der var adskillige grill'er i gang og vi sad udenfor til det blev mørkt. Så blev det for køligt, og vi rykkede indenfor.

Søndag formiddag blev der gjort rent og ryddet op, og derefter gik vi igen en tur op til havet - sønden om Agger og tilbage norden om

Der var meget tåget/diset og bådene forsvandt lidt efter lidt. Efter frokost tog de sidste af sted. Man kunne se fra bøje til bøje, så der var ingen problemer med at finde vej. Vinden var 3-4 m/sek. fra nordvest, så det var afslappende sejlads - i hvert fald fra teglværket, idet motoren var i gang på den første del.

Hjemme igen efter en af de bedste Aggerture i flere år. Vi ses næste gang.

grace