FÆLLESTURE i 2008:

JEGINDØ-turen den 30. maj-1. juni 2008:

Der er ikke modtaget beretning herfra.

AGGER-turen den 15.-17. august 2008:

Årets Aggertur blev sædvanlig en stor succes. Og det var specielt vejrmæssigt, at det var godt. Deltagermæssigt var det knap så godt.

Om fredagen var der en dejlig let vestlig vind. Vi gik fra marinaen 14:15 og var der ca. 17:00. Kota, Odyssé og Argo var der allerede og umiddelbart efter os (Grace) ankom Basta og lidt efter Irene og Rikke Rask – altså 7 både – der alle nåede frem til fælles spisning om aftenen. Vi sad ude og spiste og gik først indenfor i roklubbens klubhus til aftenkaffen. Basta havde et par kasser øl med som gave til Vestervig Roklub og de blev ikke rørt! Roklubben havde sågar lagt et sæt spisebestik frem med Ballad-monogram, som Bjarne glemte sidste år. Det var en flot gestus Vi havde en hyggelig aften og det blev ikke alt for for sent.

Lørdag var vejret rigtig godt med solskin og varme i cockpittet til morgenmaden. Vinden var svagere fra skiftende retninger. Basta sejlede hjem, medens NN (Kurts Dufour 34) og Sisse dukkede op i løbet af dagen, så vi var 8 både lørdag aften. Både formiddag og eftermiddag gik nogle den lange tur via diget til havet og langs campingpladsen/åen og Bjarne var i vandet! Argo og Kota’s besætninger cyklede helt ned til færgen og tilbage igen. Om aftenen blev der grillet og spist og senere sunget med akkompagnement fra Bjarne og KK.

Description: Agger_160808

Det må vist være det man kalder et mindre, pænt selskab!

Igen blev det ikke specielt sent for de sidste. Igen var der morgenmand i cockpittet. Oprydningen søndag formiddag blev hurtigt klaret, og vi gik en tur langs med det nordlige dige til havet. Efter frokost i bådene lettede de sidste og sejlede hjem i en svag fra vest til nordøst-drejende vind. Vi gik ca. kl. 14 og ankomst til Marinaen 16:15 og i hvert fald ½-delen af vejen var for motor.

En rigtig fin Aggertur med herligt vejr (som efterhånden er en mangelvare her i august 2008) var desværre slut, og vi må vente et helt år på den næste!

grace