FÆLLESTURE 2012:

JEGINDØ-turen den 15.-17. juni 2012:

Årets Jegindø-tur gav lidt problemer med at finde en dato, der kunne passe Jegindø-folkene. Men det endte med weekenden 15.-17. juni 2012, hvilket betød, at deltagerne ikke var hjemme på klubbens 90 års fødselsdag den 15. juni (men den skulle jo også først fejres i forbindelse med Skt. Hans Aften).

For Grace’s vedkommende startede weekenden allerede torsdag eftermiddag, hvor vi efter arbejdstid sejlede til Tambohus. Det var en fin tur gennem Bredningen og ind til Tambohus, hvor vi var eneste gæstebåd. Vi sov længe fredag morgen og efter morgenmaden krydsede vi i 2-3 m/s ned til Jegind Tap og nåede ind til Jegind Havn til høj frokosttid. KK havde i øvrigt talt i telefon en stor del af vejen, da én af hans kollegaer ikke vidste, at det var en fridag.

Senere på dagen dukkede der flere både op: Havfruen, Basta, Sisse, Skovmaisen, Blue Lady, Irene og Inger Strøm. Der blev som sædvanligt holdt en forfest fredag aften. Det var vældig hyggeligt, og det blev noget sent.

Lørdag sov vi igen lidt længe. Gitte og Hemming dukkede op og der var enighed om, at det var lidt for regnfuldt til sjægtesejlads.

Lørdag aften kogte Kaj som sædvanligt muslingesuppe til forret og man grillede sin egen mad. Det blev faktisk så fint vejr, at vi sad på den overdækkede terrasse til midnat (og nogle lidt længere!)

Søndag var det tørt, men lidt frisk vind, så der blev desværre ingen sjægtesejlads denne gang. Efter frokost sejlede vi hjemad, og vi kunne lige akkurat holde op gennem Bredningen.

grace

Billeder fra Jegindø-turen:

AGGER-turen den 17.-19. august 2012:

Her var der ingen problemer med datoen, da det jo altid er den 3. weekend i august. Vejret artede sig desuden rigtig godt og fredag eftermiddage sejlede vi nordpå i en svag sydlig vind. Da vi var 2/3 ovre startede vi dog motoren, da et par både nærmede sig hastigt agter fra. Ved teglværket døde vinden helt og kom først igen ud for Krik by, med da havde vi taget sejlene ned. Inde i havnen lå Basta, Kota, Blue Lady og Nicoline. De 2 både, der kom efter os var Rie og Aurora. Senere dukkede Havfruen og Sisse op. Fredag aften var der forfest i roklubbens lokaler, og der blev snakket livligt.

Lørdag dukkede Flamingo op og senere var der dømt travetur til havet. Lørdag aften var der fælles spisning i roklubben, hvor der igen blev snakket livligt og sunget lidt også. Søndag formiddag var der igen travetur til havet, denne gang sønden om byen og norden om tilbage. Efter frokost på broen lettede de sidste både og drev hjemad i svag nordvestlig vind og høj himmel.

Igen en fin fællestur i fint vejr.

grace

Billeder fra Aggerturen: