Efterårsturen 2013

Traditionen tro sejlede en del både ud på efterårsturen den 4. oktober 2013.

En tur med stolte traditioner. Det hele startede i 1990.

Gode "gamle" Ejvind Madsen mente simpelthen, at det var for tidligt at afslutte sæsonen -  derfor tog Holger og Ejvind på tur. I de følgende år voksede turen til 5-6 både.

Efter Ejvinds exit er det nu Aksel, Gunnar og Carsten der er turledere. Det er vi glade for!

I år talte vi femten både i Glyngøre og 36 personer til festmiddag.

Turene har været til Hjarbæk eller rundt om Mors. Regn og blæst holder os ikke tilbage. I 2009 havde vi vindstyrker på 27m/sek. Det gik fint.

I år var det regn og kuling fra øst på første træk fra Lemvig til Gyldendal. Vi blev godt våde, men til aften var 10 både nået frem til Gyldendal. Det blev en hyggelig aften med fællesspisning i klubhuset.

Lørdag afgang mod Sillerslev, hvor vi spiste frokost. Og flere både nåede frem.

Næste stop Glyngøre, hvor festmiddagen blev afholdt. Flåden var nu oppe på 16 både. Som altid har Sunrise med Aksel og Carsten arrangeret det hele. Opgaver delt ud og middagen lavet til, en imponerende indsats.

Festmiddagen forløb i vanlig stil med imponerende servering,  startende med tarteletter til forret, skinke med flødekartofler og gemyse som hovedret og desserten var hjemmebagt kage med flødeskum. Alt sammen til en kuvertpris på kr. 75,00  - utroligt!

Søndag afgang ved 10-tiden mod Ejerslev for frokost. Vi er nu 10 både, da nogle er arbejdsramte og er taget hjem. Ejerslev er et hyggeligt sted. Efter en gåtur rundt om udgravningen afgang mod Amtoft i perfekt sejlervejr med vind og sol.

Mandag afgang ved 9-10 tiden med ankerbøjerne ved Skyum bjerge som mål. Hans og brormand var sejlet mod Lemvig  tidligt.

Stadig fint sejlervejr. Vildsundbroen åbnede som den skulle hver 1/2 time og vi samledes ved ankerbøjerne for frokost. Kermit og Athene på siden af Sunrise. Det var et godt valg for Sunrise diskede op med kaffe og kanelsnegle.

Ankomst Doverodde ved 16-17 tiden efter en god sejlads, hvor Kermit og Irene dystede om ikke at besætte sidstepladsen. Fællesspisning i klubhuset.

Tirsdag med god vind til Oddesund. Hjemover ind over bredningen friskede det op til hård vind, men vi kunne holde Gjellerodde op, så det blev en fin sejlads.

Alt i alt en dejlig efterårstur med mange både og gode oplevelser, historier og godt fællesskab.

En stor tak til Aksel og Carsten for en god planlægning og en stor arbejdsindsats.

Sejlerhilsen fra Kermit m/ besætning

Solskin i Sillerslev havn – Kermits besætning